• przejdź do nawigacji strony
  • przejdź do treści strony
  • przejdź do stopki strony

  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • logo twitter, link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • COLLEGIUM WITELONA
  • PL
  • EN
  • UKR
  • Aktualności
  • Wydawnictwo Uczelni
    • O Wydawnictwie
    • Kierownictwo Wydawnictwa
    • Dokumenty organizacyjne
  • Rada Wydawnicza
  • Zeszyty naukowe
  • Pliki do pobrania
  • Opis procedury wydawniczej
  • Procedura recenzowania monografii
  • Monografie do pobrania
  • Zasady etyki publikacyjnej
  • Zamów książkę
  • Nasze publikacje
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Lista publikacji
  • Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej. Wybrane zagadnienia

Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej. Wybrane zagadnienia

  • Autor: Jolanta Radkowska, Krzysztof Radkowski, Dariusz Sobotkiewicz
  • Rok wydania: Legnica 2009

W Serii Wydawniczej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy ukaże się skrypt autorstwa dr Jolanty Radkowskiej, dra. Krzysztofa Radkowskiego oraz dra. Dariusza Sobotkiewicza pt. „Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej. Wybrane zagadnienia”.

Głównym tematem prezentowanej publikacji jest proces przemian gospodarczych, społecznych i politycznych, a także konsekwencje rynkowe transformacji polskiej gospodarki oraz jej integracja z Unią Europejską. Zmiany te wpływają w coraz większym zakresie na funkcjonowanie  wszystkich podmiotów rynku, w tym przedsiębiorstw. W rezultacie przedsiębiorstwa zmuszone są do ciągłego poprawiania efektywności działań poprzez poszukiwanie nowych celów i rozwiązań.

Prezentowana praca jest studium opisowym wybranych problemów procesów zarządzania przedsiębiorstwem, występujących we współczesnej gospodarce rynkowej, będącym przede wszystkim efektem studiów literaturowych oraz odpowiedniej kompilacji treści licznych artykułów opublikowanych w ostatnich latach. Walorem merytorycznym opracowania jest przedstawienie w sposób uporządkowany i przejrzysty wybranych obszarów zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.

Rozdział I prezentuje najważniejsze problemy wiążące się z zastosowaniem marketingu w działalności przedsiębiorstw. Autorzy przedstawili tu pojęcie, istotę, zasady marketingu, ewolucję orientacji działalności przedsiębiorstw oraz proces segmentacji rynku i wyboru segmentu docelowego.

Kolejny rozdział (II) zaczyna się od przedstawienia i wyjaśnienia zagadnień terminologicznych i funkcji zarządzania.  Następnie autorzy przedstawiają  strategiczne planowanie marketingowe a także identyfikują marketing jako funkcję przedsiębiorstwa lub filozofię jego działalności. W obu ujęciach spełnia on coraz istotniejszą rolę w procesach gospodarowania, zwłaszcza jeśli chodzi o rolę marketingu w procesach alokacji rynkowej zasobów przedsiębiorstwa oraz w procesach adaptacji rynkowej i rozwoju rynku docelowego. W rozdziale tym przedstawione zostały etapy procesu strategicznego planowania marketingowego, cele marketingowe, proces wyznaczania strategii marketingowej przedsiębiorstwa, rodzaje strategii, organizacja marketingu w przedsiębiorstwie oraz wdrażanie i kontrola marketingowa.

Rozdział III obejmuje problematykę badań marketingowych w zarządzania przedsiębiorstwem. Tę część publikacji rozpoczyna prezentacja rozwoju praktyki i teorii badań marketingowych na tle najważniejszych uwarunkowań. Występowanie określonych, zmiennych sytuacji rynkowych wymaga od zarządzających przedsiębiorstwem podejmowania różnych decyzji. Konieczne jest pozyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystanie coraz większej liczby danych. Służy temu opisany w publikacji System Informacji Marketingowej, którego podstawową funkcją jest dostarczanie właściwej informacji na potrzeby zarządzania całością procesów marketingowych w przedsiębiorstwie. W kolejnych punktach przedstawiono szczegółowo i omówiono etapy procesu badania marketingowego, rozpoczynając od identyfikacji problemu badawczego, kończąc na opracowaniu raportu z badań.

Ostatni rozdział prezentuje problematykę jakości w zarządzaniu marketingowym przedsiębiorstw. Autorzy identyfikują tu istotę jakości, wielowymiarowość tej kategorii, podkreślając słusznie odmienny sposób postrzegania jakości przez producenta i konsumenta. Następnie w sposób kompleksowy i wnikliwy przedstawiają koncepcje i modele zarządzania jakością z podkreśleniem ich różnic, a także czynników determinujących dalszy rozwój.

Zobacz inne publikacje

  • Wszystkie publikacje
  • Autorytet współczesnego nauczyciela w perspektywie uczniów. Studium teoretyczno-empiryczne

    • Rok wydania: Legnica 2024
  • Zeszyty Naukowe Collegium Witelona nr 42(1)/2022

    • Rok wydania: Legnica 2022
  • Stanowisko dydaktyczne z wykorzystaniem platformy Arduino. Projekty w zakresie robotyki

    • Rok wydania: Legnica 2022
  • Stanowisko dydaktyczne z wykorzystaniem platformy Arduino. Projekty w zakresie telemetrii

    • Rok wydania: Legnica 2022
  • Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy nr 41(4)2021

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy nr 40(3)2021

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Arteterapia i życie. Historia osobista

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy nr 39(2)2021

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Logo Baz Hum
  • Logo Cite Index
  • Logo ICI Journal Master List

Kontakt

  • ul. Sejmowa 5A,
    budynek C, pokój 119

  • przemyslaw.kulon@collegiumwitelona.pl

  • 76 723 23 43

Wydawnictwo

  • O Wydawnictwie
  • Opis procedury wydawniczej
  • Nasze publikacje

Informacje

  • Zeszyty Naukowe
  • Zamów książkę
  • Pliki do pobrania
  • Deklaracja dostępności

Social media

  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • logo twitter, link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie

© 2022 Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Projekt i realizacja: bprog