• przejdź do nawigacji strony
  • przejdź do treści strony
  • przejdź do stopki strony

  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • logo twitter, link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • COLLEGIUM WITELONA
  • PL
  • EN
  • UKR
  • Aktualności
  • Wydawnictwo Uczelni
    • O Wydawnictwie
    • Kierownictwo Wydawnictwa
    • Dokumenty organizacyjne
  • Rada Wydawnicza
  • Zeszyty naukowe
  • Pliki do pobrania
  • Opis procedury wydawniczej
  • Procedura recenzowania monografii
  • Monografie do pobrania
  • Zasady etyki publikacyjnej
  • Zamów książkę
  • Nasze publikacje
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Lista publikacji
  • Rodzicielskie strategie edukacyjne wobec dzieci w wieku przedszkolnym

Rodzicielskie strategie edukacyjne wobec dzieci w wieku przedszkolnym

  • Autor: Kornelia Hubscher
  • Rok wydania: Legnica 2014

W Wydawnictwie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy ukazała się książka pt. „Rodzicielskie strategie edukacyjne wobec dzieci w wieku przedszkolnym” autorstwa dr Kornelii Hṻbscher.

Młodzi rodzice często wyobrażają sobie, że przepustką do kariery i dostatniego życia są: pracowitość, inteligencja, a przede wszystkim wiedza. Dlatego tak bardzo wzrosły ich aspiracje edukacyjne, również wobec ich dzieci. Rodzice są przekonani, że bycie najlepszym od przedszkola daje gwarancję dobrobytu, samorealizacji, szczęścia w życiu.

Zjawisko zapisywania przedszkolaków na zajęcia dodatkowe tak zainteresowało autorkę, że zdecydowała się uwzględnić ich kontekst w swoich badaniach. Badania na podstawie, których powstała ta książka umożliwiają ukazanie fragmentu życia współczesnej polskiej rodziny. W podjętych badaniach, autorka stanęła przed zadaniem wyłonienia rodzicielskich strategii edukacyjnych, jakie ujawniają rodzice wobec swoich dzieci uczęszczających na rozmaite zajęcia dodatkowe.

Teoretyczna część niniejszej lektury koncentruje się na usystematyzowaniu wiedzy na temat życia współczesnych rodzin, ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy rodzicami i dziećmi. Bardzo istotne staje się nakreślenie kontekstu społeczno-kulturowego, a także definicyjne ujęcia terminu strategia, które umożliwi użycie tego pojęcia w obszarze rodzinnym.

Część empiryczna pracy stanowi opis i interpretacja materiału badawczego i poprzedzający ją rozdział metodologiczny, w którym przedstawione zostały cel i przedmiot badań oraz ważne dla mnie pytania badawcze, a także przyjęta w pracy fenomenologiczno-hermeneutyczna perspektywa badań nad rodzicielskimi strategiami edukacyjnymi.

Zobacz inne publikacje

  • Wszystkie publikacje
  • Autorytet współczesnego nauczyciela w perspektywie uczniów. Studium teoretyczno-empiryczne

    • Rok wydania: Legnica 2024
  • Zeszyty Naukowe Collegium Witelona nr 42(1)/2022

    • Rok wydania: Legnica 2022
  • Stanowisko dydaktyczne z wykorzystaniem platformy Arduino. Projekty w zakresie robotyki

    • Rok wydania: Legnica 2022
  • Stanowisko dydaktyczne z wykorzystaniem platformy Arduino. Projekty w zakresie telemetrii

    • Rok wydania: Legnica 2022
  • Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy nr 41(4)2021

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy nr 40(3)2021

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Arteterapia i życie. Historia osobista

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Zeszyty Naukowe PWSZ im. Witelona w Legnicy nr 39(2)2021

    • Rok wydania: Legnica 2021
  • Logo Baz Hum
  • Logo Cite Index
  • Logo ICI Journal Master List

Kontakt

  • ul. Sejmowa 5A,
    budynek C, pokój 119

  • 76 723 23 43

Wydawnictwo

  • O Wydawnictwie
  • Opis procedury wydawniczej
  • Nasze publikacje

Informacje

  • Zeszyty Naukowe
  • Zamów książkę
  • Pliki do pobrania
  • Deklaracja dostępności

Social media

  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • logo twitter, link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie
  • , link otworzy się w nowej karcie

© 2022 Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Projekt i realizacja: bprog