• Nowości wydawnicze

Autorytet współczesnego nauczyciela w perspektywie uczniów. Studium teoretyczno-empiryczne

W Wydawnictwie Collegium Witelona przy współpracy z Wydawnictwem Adam Marszałek ukazała się książka autorstwa dra Marka Kazimierowicza pt. „Autorytet współczesnego nauczyciela w perspektywie uczniów. Studium teoretyczno-empiryczne”. Książka w głównej mierze adresowana jest do nauczycieli i dyrektorów wszystkich typów szkół oraz studentów kierunku Pedagogika którzy w przyszłości pragną być nauczycielami. Publikacja została dofinansowana przez Gminę Miejską Lubin.

Celem publikacji jest dokonanie oglądu kategorii autorytetu z perspektywy uczniów oraz namysł nad stanem wiedzy naukowej i potocznej – budowanej przez uczniów w środowisku szkolnym. Książka w głównej mierze adresowana jest do nauczycieli i dyrektorów wszystkich typów szkół oraz studentów pedagogiki, którzy w przyszłości pragną być nauczycielami.

Publikacja może stanowić pomocną, ciekawą i inspirującą lekturę dla badaczy innych dyscyplin naukowych, pracowników nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli organów prowadzących odpowiedzialnych za oświatę samorządową, rodziców, dziennikarzy zajmujących się problematyką polskiej edukacji oraz osób, które chcą poznać „tajemnice” autorytetu nauczyciela współczesnej szkoły.

Publikacja została dofinansowana przez Gminę Miejską Lubin.


Marek Kazimierowicz - pedagog, doktor nauk humanistycznych. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki funkcjonowania szkoły (zarządzania szkołą) i nauczyciela w kontekście przemian edukacyjnych. Autor książki z dziedziny pedeutologii: Nauczyciel współczesnej szkoły. Szanse i zagrożenia (Legnica 2016) oraz zarządzania oświatą: Zarządzanie współczesną szkołą. Wybrane aspekty teoretyczno-praktyczne (Legnica 2020), a także licznych artykułów publikowanych zarówno w czasopismach społeczno -pedagogicznych, jak i w wydawnictwach zwartych.